V skupini Sove smo v okviru učnega scenarija Algoritem skozi ples in melodijo raziskovali, kako lahko z gibanjem, glasbo in simboli razvijamo ustvarjalnost ter prve korake v računalniškem mišljenju. Otroci so z navdušenjem ploskali, tapkali po kolenih in s stopali ter sledili simbolom, ki so ponazarjali različne gibe. Sprva so ponavljali enostavne ritme, nato pa začeli ustvarjati svoje zaporedje gibov in zvokov – prave male »algoritme«.

Posebej zanimiv je bil del, ko smo vključili robotka. Otroci so s pomočjo kodirnih kartic določali njegovo gibanje in ugotavljali, zakaj se včasih ni premaknil tako, kot so pričakovali. Tako so se na igriv način učili razmišljati logično, načrtovati in popravljati napake.

Z velikim veseljem so sodelovali tudi pri glasbeni dejavnosti z zvočnimi tulci. Ob barvnih simbolih so ustvarjali melodijo in hitro odkrili, da daljši tulec zveni nižje od krajšega.

Izvedba dejavnosti je na igriv in otrokom razumljiv način povezala gib, glasbo, simboliko in osnove računalniškega mišljenja. Otroci so skozi izkustveno učenje spoznavali logiko zaporedja, vzročno-posledične odnose in pomen ponavljanja – temeljne gradnike algoritmičnega razmišljanja.

Celotna dejavnost je bila polna smeha, ritma in ustvarjalnega raziskovanja. Otroci so pokazali veliko vztrajnosti, sodelovanja in domišljije.

Članek je nastal v okviru projekta RAČek, ki ga sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU. Projekt se izvaja skladno z Načrtom za okrevanje in odpornost v okviru razvojnega področja Pametna, trajnostna in vključujoča rast, komponente: Krepitev kompetenc, zlasti digitalnih in tistih, ki jih zahtevajo novi poklici in zeleni prehod, za ukrep investicije E: Celovita transformacija (trajnost in odpornost) zelenega in digitalnega izobraževanja.