Letošnji Kulturni kovček 2025 je bil poln raznolikih dejavnosti, ki so otrokom omogočile raziskovanje sveta umetnosti in kulture.

Izvedli smo šest skupnih dejavnosti, ki so vključevale pogovore, ustvarjalne delavnice, glasbene nastope in umetniškarazstava.
Prvi dogodek je bila okrogla miza na temo slovenskega kulturnega praznika. Otroci vseh skupin so se zbrali v večnamenskem prostoru, kjer so starejši razvijali pogovor na temo slovenskega kulturnega praznika. Kljub manjši zgovornosti kot običajno so najstarejši otroci pogumno sodelovali in premagali uvodno zadržanost.

Zelo uspešna je bila tudi reprodukcija slik Joana Miroja, pri kateri so sodelovale vse skupine. Mlajši otroci so ustvarjali skupinsko, starejši pa individualno, nekateri so celo poskusili reproducirati več slik. Razstava teh del je bila odlično sprejeta – otroci so si jo lahko ogledali skupaj s starši ob prijetni instrumentalni glasbi, kar je ustvarilo vtis prave galerije. Galerijo so obiskali tudi šolarji, njena impresivnost pa nas je prepričala, da smo jo pustili na ogled do konca meseca marca.

Prireditev so popestrili tudi glasbeni nastopi. Pevski zbor in šolarji, z različnimi glasbili pod mentorstvom Valentine Vočanec Baričič so pripravili prijeten koncert. Zaradi odsotnosti nekaterih otrok smo združili nastop s programom “Skupine se predstavijo”, kar je dogodek naredilo še bolj dinamičen.

Posebno doživetje so nam pripravili profesorji glasbenih šol Koper, Izola in Piran, ki so predstavili različna trobila in izvedli koncert otroških pesmi. Glasbeniki so obiskali tudi najmlajše skupine ter jim popestrili dan z znanimi melodijami. V primerjavi z lansko prireditvijo so pokazali več samozavesti pri poimenovanju instrumentov, kar dokazuje, da takšni dogodki pomembno prispevajo k utrjevanju njihovega znanja. Dogodek je koordinirala Ana Vilhar.

Zaključili smo z dramsko igro “Zgodbe s podstrešja” v izvedbi Dramskega krožka, pod mentorstvom Maje Prudič. Udeležili so se je tako otroci iz vrtca kot šolarji, kar je ustvarilo povezujoče vzdušje. Najmlajšim je predstava ponudila novo kulturno izkušnjo, šolarjem pa priložnost za izražanje in pridobivanje samozavesti. Otroci so s svojim zglednim vedenjem pokazali spoštovanje do nastopajočih in pozorno spremljali dogajanje.

Kulturni kovček 2025 je bil tako še en dokaz, da tovrstni projekti ne bogatijo le znanja, temveč tudi spodbujajo sodelovanje, ustvarjalnost in utrjujejo medgeneracijske vezi.

Koordinatorica Kulturnega kovčka: Sonja Ferfolja