V okviru projekta se bo razvilo računalniško mišljenje z vključevanjem STEM (angleško Science, technology, engineering, and mathematics) kompletov za doseganje operativnih ciljev kurikuluma za vrtec oziroma operativnih ciljev učnih načrtov predmetov od 1. do 5. razreda v osnovni šoli.
Razpis je bil objavljen znotraj evropskega Načrta za okrevanje in odpornost je v okviru razvojnega področja Pametne, trajnostne in vključujoče rasti opredeljena tudi krepitev digitalnih kompetenc, oziroma tistih kompetenc, ki jih zahtevajo novi sodobni poklici in zeleni prehod.
Namen je krepitev digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj računalništva in informatike z razvojem računalniškega mišljenja pri strokovnih delavcih in otrocih oziroma učencih v vrtcih, osnovnih šolah, osnovnih šolah s prilagojenim programom ter zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikom s posebnimi potrebami, s poudarkom na vlogi sodobnih učnih oblik in metod dela ter medpredmetnega povezovanja.
Namen projekta je tudi razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtcih in osnovnih šolah od 1. do 5. razreda. Projekt poudarja sodobne učne oblike in metode dela, medpredmetno povezovanje ter uporabo STEM pristopov. V ta namen bomo oblikovali projekt, ki se osredotoča na razvijanje računalniškega mišljenja v zgodnjem otroštvu, prehodu med predšolsko vzgojo in osnovno šolo ter za učence do 5. razreda osnovne šole. V tem obdobju otroci svet doživljajo celostno, zato je pomembno, da se učijo medpredmetno. STEM pristopi omogočajo integracijo različnih predmetnih področij, kot so znanost, tehnologija, inženirstvo in matematika, kar spodbuja celostno razumevanje in reševanje problemov ter omogoča otrokom raziskovanje in povezovanje znanj iz različnih področij. Ravno to spodbuja kritično mišljenje, ustvarjalnost in praktično uporabo znanja, kar je ključnega pomena za razvoj računalniškega mišljenja.
Rezultati projekta bodo:
- Programi usposabljanj za učitelje za razvoj računalniškega mišljenja pri učencih in za uporabo različnih STEM kompletov ter izvedena usposabljanja.
- Katalog operativnih ciljev učnih načrtov, ki jih je mogoče doseči z razvijanjem računalniškega mišljenja in vključevanjem STEM kompletov.
- Smernice za učitelje za razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem različnih STEM kompletov, z izbranimi učnimi scenariji ter didaktičnimi priporočili.
- Objavljeni učni scenariji na prosto dostopnem spletišču.
- Evalvacijska poročila.
Projekt bo zagotovil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za razvoj računalniškega mišljenja ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, kar bo prispevalo k razvoju računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtce in osnovne šole do 5. razreda.
Konzorcijski partnerji projekta: UNIVERZA V MARIBORU (FAKULTETA ZA NARAVOSLOVJE IN MATEMATIKO) , UNIVERZA V LJUBLJANI, FAKULTETA ZA RAČUNALNIŠTVO IN INFORMATIKO ter deset VIZov:
I. OŠ Celje |
OŠ Šmarje pri Kopru – vrtec |
OŠ Šmarje pri Kopru – šola |
OŠ Vojke Šmuc Izola |
Vrtec Jelka |
Osnovna šola Solkan |
Vrtec pri OŠ Oskarja Kovačiča Škofije |
Osnovna šola Livade izola |
Osnovna šola Dušana Bordona Semedela – Koper |
Vrtec Pedenjped Ljubljana |
Vodja projekta: dr. Sonja Čotar Konrad
Vsebinski vodja projekta: dr. Sanela Hudovernik drugi člani razvojne skupine na UP PEF: dr. Maja Lebeničnik, dr. Nastja Cotič, dr. Blaž Simčič , dr. Marina Volk in dr. Danijela Horvat Samardžija
Načrt za okrevanje in odpornost (NOO) je nacionalni program reform in naložb, s katerimi želimo ublažiti gospodarske in socialne posledice pandemije covida-19 v Sloveniji ter prispevati k ciljem evropskega načrta REPowerEU za zmanjšanje odvisnosti od ruskih fosilnih goriv in pospešitev zelenega prehoda. Z načrtovanimi ukrepi bomo do leta 2026 podprli dolgoročno trajnostno rast in naslovili izzive zelenega ter digitalnega prehoda.